اخبار ارزهای دیجیتال

بیت کوین که روز گذشته خود را به نزدیکی مقاومت روانی ۱۰,۰۰۰ دلار رسانده بود، بامداد امروز موفق به عبور از این سطح شد تا یکی از مهمترین مقاومت‌های خود را از پیش رو بردارد. آلت کوین‌ها نیز به پیروی از بزرگترین ارز دیجیتال بازار، رشد‌های قابل توجهی را ثبت کردند.

بامداد امروز، اولین یورش بیت کوین به سمت یکی از بزرگترین مقاومت‌های روانی‌اش که از سطح ۹,۹۰۰ دلار آغاز شده بود، با موفقیت همراه شد تا بالاخره پادشاه ارزهای دیجیتال پس از گذشت ۱۵ ماه به قیمت ۵ رقمی دست یابد. بیت کوین در حال حاضر حدود ۱۰۶۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود.

همانند گذشته ارزش دلاری بسیاری از آلت کوین‌ها به همراه رشد بیت کوین افزایش پیدا کرد اما شدت رشد بیت کوین که با افزایش سلطه آن بر بازار همراه بود، موجب افت ارزش بیت کوینی بسیاری از ارزهای دیجیتال شد.

در این میان اتریوم با ثبت بیشترین رشد در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر پس از بیت کوین، موفق به عبور از سد ۳۰۰ دلار شد و در حال حاضر با ارزش بازار ۳۲ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته از ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و ساعاتی پیش تا ۳۲۴ میلیارد دلار نیز افزایش یافت.

هفته گذشته مدیرعامل Circle پیش‌بینی جسورانه خود را درباره قیمت بیت کوین اعلام کرده بود که طبق آن پادشاه ارزهای دیجیتال تا قبل از ۲۱ ژوئن باید از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرده و فراتر می‌رفت. او یکی از عوامل اصلی این رشد خیره‌کننده را معرفی پروژه لیبرا از سوی فیس‌بوک مطرح کرده بود.

این در حالی است که تام لی، یکی از تحلیلگران مطرح بازار، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی نظر عجیب خود را درباره روند پیش روی بیت کوین عنوان کرده بود. به عقیده او بیت کوین پتانسیل این را خواهد داشت که به راحتی از بالاترین قیمت تاریخ خود در ۲۰,۰۰۰ دلار عبور کند.